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Partnering with LinkedIn

Over 400,000 Canadian job openings were posted on LinkedIn in Canada in 2018. To mine this wealth of data, we partnered with LinkedIn to shed light on the skills that employers want. This analysis of job skills information enabled us to summarize the most frequently sought-after skills in 10 major cities across Canada. Check out the report: Insights into skills and jobs advertised on LinkedIn in 2018.

Executive Director Steven Tobin wrote the LinkedIn article Shifting our thinking towards skills, while keeping an eye on jobs as an overview of this report.
Download full report
Read Steven’s LinkedIn article

What information are students and parents looking for to navigate educational and career choices?

Figure 1. Percentage of parent and current student responses on finding, understanding, the impact of, and the use of labour market information
Note: Responses related to either finding or understanding job market information were aggregated for the finding, understanding and using sections, the graph present the % of responds who selected ‘not at all difficult’ and ‘not very difficult’. For the impact section, the graph presents the % of respondents who selected ‘not a big impact’, ‘some impact’ or a ‘big impact’
Up-to-date data was just released on our LMI Interactive Dashboard last week on responses from parents and college and university students from our major public opinion research study. We also launched a new LMI Insights exploring the impact that labour market information has on the decisions that Canadians make. See LMI Insights No. 11 — Educational and Career Choices for Students and Parents: The role of labour market information.
Download LMI Insight 11
LMI Interactive Dashbaord

Chart of the Month

LMIC in the news

LMIC Blog: Research, Links, and Perspectives

March 15, 2019

Local, Granular data
for Beginners

YOUNG JUNG

March 12, 2019

The LMI Canadians Want

ANTHONY MANTIONE


March 6, 2019

Disruption, distribution,
and data

STEVEN TOBIN & TONY BONEN

February 272019

Modernizing how information is communicated

ANIL ARORA

Conference developments


LMIC attended the 2019 Building Connections conference organized by the Ottawa Employment Hub on February 27 in Ottawa, Ontario. Check out Steven and Tony’s blog Disruption, distribution, and data, which discusses the need to monitor and respond to the distributional challenges likely to emerge in the future of work.

Recent and upcoming events

Have an event we should know about? Something to share? Email us at info@lmic-cimt.ca or tweet us at @LMIC_eng

Partenariat avec LinkedIn

Plus de 400 000 emplois canadiens ont été affichés sur LinkedIn au Canada en 2018. Pour exploiter cette mine de données, nous nous sommes associés à LinkedIn pour faire la lumière sur les compétences que les employeurs recherchent. Cette analyse de l’information sur les compétences professionnelles nous a permis de résumer les compétences les plus recherchées dans dix grandes villes du Canada. Consultez le rapport : Perspectives sur les compétences et les emplois annoncés sur LinkedIn en 2018.

Le directeur exécutif du CIMT, Steven Tobin a rédigé l’article de LinkedIn intitulé Penser d’abord aux compétences tout en gardant un œil sur les emplois en tant que vue d’ensemble de ce rapport.
Pour lire le rapport complet, veuillez cliquer ici
Lire l’article de Steven
sur LinkedIn

Quelle information les étudiants et les parents recherchent-ils pour faire des choix d’études et de carrière?

Figure 1. Facilité à trouver et à comprendre l’information sur le marché du travail et l’impact et l’utilisation de l’information (réponses des parents et étudiants actuels)
Remarque : Pour les sections trouver, comprendre, utiliser, le graphique présente le % de répondants ayant sélectionné « pas du tout difficile » et « pas très difficile ». Pour la section impact, graphique présente le % de répondants ayant sélectionné « pas un gros impact », « un peu d’impact » et « un grand impact »
Des données à jour ont été publiées dans notre Tableau de bord interactif de l'IMT la semaine dernière sur les réponses des parents et des étudiants collégiaux et universitaires à notre Projet d’étude sur l'opinion publique. Nous avons également lancé un nouveau numéro de Perspectives de l’IMT explorant l’incidence de l’information sur le marché du travail sur les décisions prises par les Canadiens. Voir Perspectives de l’IMT no 11 – Le rôle de l’information sur le marché du travail dans les choix des étudiants et des parents en matière d’éducation et de carrière.
Perspectives de l’IMT
No 11
Tableau de bord interactif
de l´IMT

Graphique du mois

Blogue du CIMT: recherche, liens, et perspectives

15 mars, 2019

Données locales, granulaires pour débutants

YOUNG JUNG

12 Mars, 2019

L’IMT que les Canadiens veulent

ANTHONY MANTIONE


6 mars, 2019

Perturbations, répartition
et données

STEVEN TOBIN & TONY BONEN

27 février, 2019

Moderniser la communication de l’information

ANIL ARORA

Mise à jour sur la Conférence


Le CIMT a assisté à la conférence 2019 Building Connections organisée par le Pôle d'emplois d’Ottawa le 27 février à Ottawa (Ontario). Jetez un coup d’œil au blogue de Steven et Tony, Perturbations, répartition et données, qui traite de la nécessité de surveiller et de relever les défis en matière de répartition susceptibles d’apparaître dans l’avenir du travail.

Le CIMT dans l’actualité

Activités récentes ou à venir :

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